TANSSINTAHTIONLINE LIIKKUVUUSHARJOITUS

Fysiikkavalmentaja Samuli Koivuniemi

FB: https://www.facebook.com/samulikoivuniemi/

IGhttps://www.instagram.com/samulikoivuniemi/

Liikkuvuusliikkeet voit tehdä omana harjoituksena tai ottaa vaikka muutamia liikkeitä lihaskuntoharjoituksen lämmittelyihin.

Omana harjoituksena tehdessä lämmittele 5-10min ennen liikkeitä.

Tee yhtä liikettä 30-45s / liike / puoli ja vaihda suoraa seuraavaan liikkeeseen. Tee liikkeet kiertoharjoitteluna läpi 2-3 kierrosta.

 

Etureiden / lonkankoukistajan venytys

Tunne venytys etureidessä ja lonkankoukistajassa

Etureiden / lonkankoukistajan venytys (haastavampi)

 VÄÄRÄ VIDEO

Etureiden ja lonkankoukistajan lisäksi tunne venytys rinnassa/olkapäässä

Pakara venytys

Tunne venytys pakaran lisäksi alaselässä. Jos liike tuntuu etupuolella lonkankoukistajassa palaa vielä liikkeisiin 1 &. 2.

pakaravenytys (haastavampi)

Pakaraan tehostettu venytys, keskity pitämään ristikkäisen puolen yläselkä kiinni lattiassa.

RINTARANGAN LIIKKUVUUS

Liikkeen on tarkoitus lisätä liikkuvuutta rintarangan lisäksi olkapäähän ja jopa yläselkään.

rintarangan liikkuvuus (haastavampi)

Keskity pitämään selkäranka tiukasti kiinni rullassa, älä päästä selkää notkistumaan, jotta saat kunnolla avattua rintarankaa ja hartiaa.

Selän kierto

Pidä rinta kiinni lattiassa ja tee kierto vain selästä. Selän liikkuvuuden lisäksi venytys saattaa tuntua kiertyvän jalan lonkankoukistajassa tai jopa vatsalihaksissa asti.

selän kierto (haastavampi)

Kepin tehtävänä on lukita kierto tapahtumaan pelkästään alaselästä. Pidä molemmat kämmenet tai vähintään sormet lattiassa kiinni.

Yläselän liikkuvuus

Yläselkä saa ja pitää pyöristyä liikkeen aikana.

Nilkan / pohkeen liikkuvuus

Keskity nousun aikana saamaan painopiste tasaisesti sekä ulko- että sisäsyrjälle.

Pin It on Pinterest